lördag 2 april 2011

Vakthund!


Nessie vaktar. Ibland är det befogat ur mitt perspektiv, ibland verkar hon bara göra det för att roa sig. Vad vet jag? Men en Aussie vaktar.
När Nessie skäller sitt vakt-skall, springer Stella och gömmer sig, precis som hon ska. Är vi ute springer hon till dörren och vill in, är vi inne springer hon till sovrummet. Det är ju där lyan är, och gömstället under sängen.
Tidigare i kväll när Nessie skällde, tyckte jag att Stella sa MUFF där hon satt halvvägs in under sängen. Jag trodde inte att så små valpar gör så, utan skyllde på min livliga fantasi. Men nyss, precis när jag satt på mig dunjackan och pannlampan (fint redskap för bajsletning) och öppnat altandörren, började Nessie skälla på några högljudda lördagsfirare. Stella vände på tröskeln och stack till sovrummet. Jag gick också dit för att lägga ifrån mig jackan och där satt hon på golvet och såg liten ut. Men hon sa MUFF MUFF! Inte VOV alltså, utan det där lätet som de säger med stängd mun och ganska tyst.
Intressant, eller vad tycker du Marie? Det var väl en vakthund ni ville ha? Om inte, köper jag tillbaka henne:))
Bilden är inte från idag, utan tagen för två veckor sedan. Jag har bara glömt lägga in den. Hon har rullat in sig i en gardin:)

2 kommentarer:

  1. Ah, tror nog Stella har lite boxer i sig! Ester "muffar" ofta - jag har faktiskt aldrig sett henne skälla på riktigt, alltså stort och kraftigt...

    SvaraRadera
  2. Nessie muffar ibland. Trevligt sätt att vakta tycker jag:)

    SvaraRadera